נורת uv לתמי 4 ואלקטרה בר

אקווה טל - פילטר לתמי 4 | מסנן לתמי 4 | סנן אלקטרה בר - יצור ושיווק מסננים
נורת uv לתמי 4 ואלקטרה בר

איך עובד מטהר מים UV

מטהר מים UV חושף אורגניזמים חיים, כמו חיידקים, נגיפים או ציסטות (כמו Cryptosporidium ו- Giardia)  לאורך גל אולטרה סגול קוטל .  עם מספיק אנרגיה, קרינת UV באורך הגל 254 ננומטר משבשת את ה- DNA במיקרואורגניזמים פתוגניים כך שהם אינם יכולים להתרבות. האור האולטרה סגול מונע מחיידקים להפיץ מחלות באמצעות מי שתייה.

מינון UV הוא מדידת האנרגיה (ב- mJ / cm²) המועברת על ידי מטהר מים UV. ככל שמספקים יותר מינונים, כך מועברת יותר אנרגיה לטיפול במים מזוהמים. בסף מסוים, אנרגיה זו הופכת למספיקה דיה כדי להשבית את רוב המיקרואורגניזמים הקיימים במים.

במה מטפל חיטוי במנורת UV?

חיטוי עם נורת UV מנטרל אורגניזמים חיים, אך הוא אינו מסיר חלקיקים ממים, אינו מוסיף כימיקלים או מסיר טעם וריחות רעים.

חיטוי UV מטפל במים ל: 

  • קריפטוספורידיום
  • ג'יארדיה
  • צמחים דיזנטריים
  • סלמונלה
  • שחפת מיקובקטריום
  • סטרפטוקוקוס
  • אי – קולי
  • הפטיטיס B
  • כּוֹלֵרָה
  • אַצוֹת
  • פטריות
  • כמה וירוסים
במה מטפל חיטוי במנורת UV
במה מטפל חיטוי במנורת UV

 

מה יש בתוך מטהר מים UV?

מטהר מים UV כולל תא העוטף את המערכת כולה. שרוול קוורץ זכוכית מחזיקה מנורת UV  פולט גל קוטל חידקים של קרינה (UV-C) כדי לטפל באורגניזמים חיים. שרוול זכוכית הקוורץ שקוף באורך גל ה- UV, המאפשר לאור UV לחדור לזכוכית ולחטא את המים. שרוול קוורץ מגן על מנורת ה- UV מפני המים מכיוון שמים וחשמל אינם מתערבבים היטב. המנורה מוגנת באחת או בשתי טבעות אטומות בשביל לאפשר לאטום את המערכת כולה יחד. 

מנורות UV פועלות על אדי כספית. אדי הכספית נטענים במנורת UV בצורת חרוזים קטנים. מדי פעם אתה עשוי לראות חרוזים מתגלגלים במנורה. חרוזים אלה הם כספית לפני שהיא מתאדה כדי ליצור דלק למנורה. 

האם נורות UV בטוחים לשימוש?

טיפול במים UV הוא בטוח. הוא אינו משתמש בכימיקלים מזיקים או משנה את הרכב המים. נורת ה UV מעקרת ומשתמשת באור UV-C לחיטוי. אור UV-C מזיק לבני אדם ממש כמו לאורגניזמים חיים מיקרוסקופיים. אבל אלא אם כן אתה נוגע או מסתכל בנורת ה- UV בזמן שהיא דולקת, אין לך סכנת חשיפה.

טיפול בכלור הוא אלטרנטיבה ל- UV, אך טיפול אולטרה סגול הוא הרבה יותר בטוח. אור אולטרה סגול מטפל במים לפרוטוזואה שחיטוי כלור אינו מסוגל להסיר. מערכת UV קלה בהרבה לתחזוקה ובטוחה יותר לשימוש מאשר חומרי חיטוי כימיים. טיפול במים עם כלור דורש מיכל אגירה והזרקות ופתרונות מדויקים. מתקנים רבים לטיהור שפכים משתמשים כיום בטיהור מים UV על מנת לסלק תוצרי לוואי כימיים מזיקים במים מכלור או טיפול בכלורמין.

האם מטהרי UV יעילים?

מערכות UV מעקרות מים במהירות וביעילות. חיטוי UV מנטרל 99.99% מהאורגניזמים החיים במים. הם נועדו לפעול כל הזמן כדי להבטיח שהמים בהם אתה משתמש תמיד בטוחים. מכיוון שמטהר UV אינו מסנן, לא נשארים שפכים או פסולת לניקוי. כל טיפת מים שנכנסת למערכת ה- UV מטוהרת.

מטהרי מים UV לעומת מסנני מים

מערכות אוסמוזה הפוכה , מערכות אולטרה סינון , מסנני פחם כדוגמת פילטר לבר מים אלקטרה בר, וכן מסננים קרמיים כל מזהמים נפרד מן המים דרך נקבוביות זעירות של מסנן או קרום. בניגוד למסנני מים, מטהר מים UV אינו מסיר חלקיקים מהמים. טיפול UV מטהר מים על ידי חשיפת אורגניזמים חיים לאור אולטרה סגול, אך הוא אינו מסנן אותם. מסנני מים אינם מסירים חיידקים ווירוסים כמו גם מערכת UV. חיטוי UV עובד לצד מערכות סינון מים בכדי לספק מים נקיים.

האם UV נחוץ למסנן מים?

טיהור UV אינו הכרחי עבור פילטר מים, אך מסנן מים הכרחי לפני מערכת UV. מערכות UV יעילות ביותר כאשר מים צלולים, לכן עליהן להיות לפחות  מסנן מקדים של חמישה מיקרון  כדי למנוע מאורגניזמים חיים להסתתר מאחורי חלקיקים רופפים. אתה יכול להשתמש במסנן משקעים כדי להסיר לכלוך ופסולת מאספקת מים מבאר או מרכך מים כדי להפחית את הברזל כהחלפה מקדימה. מטהר UV הוא הדבר האחרון שעוברים עליו מים בדרך לבית.

בדוק את איכות המים שלך לפני שתשתמש במערכת UV כדי לוודא שהמים אינם עולים על רמות אלה:

  • קשיות  <7 gpg (גרגירים לליטר)
  • ברזל  <0.3 עמודים לדקה (חלקים למיליון)
  • מנגן  <0.05 עמודים לדקה
  • עכירות  <1 NTU (יחידות עכירות נפלומטריות)
  • UVT  <75%
  • טאנינים  <0.1 עמודים לדקה

 

יתרונותיו של מטהר מים עם נורת UV

  • מחטא ללא כימיקלים. אורך גל אולטרה סגול אינו משאיר תוצרי לוואי במים כמו חומרי חיטוי כימיים.
  • לא מוסיף טעם או ריח. חיטוי UV אינו משנה כימית את המים בשום צורה, צורה או צורה.
  • קל לתחזוקה. החלפה שנתית של מנורת UV היא צורך התחזוקה השכיח ביותר.
  • אין מים מבוזבזים. תהליך הטיפול UV אינו דורש מים לניקוז.
  • הגנה בעת אסונות טבע. כאשר מים עירוניים נפגעים, מערכת UV שומרת על בטיחות מי השתייה שלך.

חסרונות מטהר מים UV

  • לא מסיר מזהמים. UV מנטרל רק אורגניזמים חיים, ולכן המערכת זקוקה לסינון מקדים כדי להסיר חלקיקים רופפים.
  • מחמם את המים. כשאתה לא זורם מים והוא יושב בתא, מנורת ה- UV מחממת את המים.
  • לא עובד בזמן הפסקת חשמל. מערכת UV דורשת הפעלה של חשמל.

מתי להשתמש בנורת UV

טיהור UV הוא האפשרות הטובה ביותר בכל פעם שהמים שלך מכילים חיידקים או רוצים הגנה נוספת במקרה של אסון טבע. שהמים כבר היו מזוהמים. קיום מערכת UV שומר על מים נקיים מנגיפים ופתוגנים מזיקים כאשר אספקת המים נפגעת.

אם בבעלותך באר פרטית או שהמים שלך מאוחסנים במיכל אחסון, תזדקק למטהר מים UV, אלא אם כן אתה מחטא את המים בכימיקלים. בעל הבאר אחראי להסרת חיידקים ממים, וטיפול אולטרה סגול הוא הדרך היעילה ביותר לעשות זאת.

מטהרי מים UV לבית שלך

מערכות UV הן POE (נקודת כניסה), מה שאומר שאתה מתקין אותן לפני שהמים נכנסים לבית שלך כדי לטהר את המים בכל הבית שלך. לרוב מספיק לחץ ביתי אופייני להפעלת מערכת UV.

מטהרי מים UV מגיעים במגוון רחב. גודל ה- UV בגודל שאתה צריך תלוי  בקצב הזרימה  של המים שלך. גודל לפי קצב הזרימה מאפשר למים ליצור קשר עם אורך הגל החיידקי מספיק זמן כדי להיות יעיל. בדומה לגודל, מחיר מערכות ה- UV משתנה. בדרך כלל, מערכת UV למגורים עולה בסביבות 400 $ או 500 $. 

מטהרי מים UV לנסיעה

מטהרי מים אישים עם נורת UV הם מושלמים לתרמילאות, קמפינג או טיולים ברחבי העולם.  מעקר מים בתוך שניות מבלי לחשוף אותך קרני UV. מטהרי UV כף יד מגיעים כמערכת אחת או כמארז עם סינון משקעים למים המכילים הרבה לכלוך ופסולת.

 

כיצד לתחזק את מערכת הטיפול במים UV שלך

מטהרי מים UV טובים לשנים רבות, אך הם דורשים תחזוקה כמו כל מערכת לטיפול במים אחרת. עם זאת, מערכות UV קלות לתחזוקה ומתוכננות להפעלה מתמדת.

החלף את מנורת ה- UV פעם בשנה. מנורות UV משתמשות באדי כספית כדלק להצתת אורך הגל UV. עם הזמן הכספית שבתוך המנורה מתפוגגת. מנורת UV אורכת כ- 9,000 שעות או 375 יום (אם אתה מפעיל אותה כל הזמן).

נקה את שרוול הקוורץ. שרוול הקוורץ מזכוכית המקיף את המנורה צריך להיות נקי כדי שמנורת ה- UV תפעל ביעילות. בדוק את שרוול הקוורץ בעת החלפת המנורה כדי לוודא שהיא נקייה.

החלף את שרוול הקוורץ אחת לשנתיים.  מומלץ להחזיק שרוול נוסף בהישג יד מכיוון שהם שבירים. 

 

 

Rate this post
אהבתם שתפו:
צריכים תיקון לתמי 4 או אלקטרה בר ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות סינון מים, אנו מייצרים ומייבאים פילטרים מים למגוון רחב של ברי מים ומספקים שירותי טכנאי בר מים למגזרים שונים כמו לקוחות פרטים, קמעונאות, מזון, מאפיות, בתי אריזה, תרופות ועוד.

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3360891

מידע נוסף
טוחן אשפה - טיפים והמלצות 2023

טוחן אשפה – טיפים והמלצות 2023

הגענו להיות תלויים בטוחן האשפה בתור סוס העבודה של המטבח. טוחן האשפה, שהומצא בשנת 1927 על ידי ג'ון האמס, נותר עקבי למדי בעיצובו, אך גדל

מסנן לתמי 4

מסנן לתמי 4

מהו פחם פעיל וכיצד הוא מסנן מים? פחם מופעל על ידי חום או קיטור. תהליך ההפעלה פותח את הנקבוביות של מסנן פחם, מגדיל את שטח

פילטר תמי 4

חנות פילטרים

שיווק מערכות סינון מים, יבוא פילטרים למים מערכות טיהור מים , אוסמוזה הפוכה, מסנן מים ביתי, יבואן מסננים למים לכל סוגי מטהרי מים

שווה קריאה
מסנן לתמי 4
מסנן לתמי 4

מהו פחם פעיל וכיצד הוא מסנן מים? פחם מופעל על ידי חום או קיטור. תהליך ההפעלה פותח את הנקבוביות של מסנן פחם, מגדיל את שטח

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן