מסנן לתמי 4

אקווה טל - פילטר לתמי 4 | מסנן לתמי 4 | סנן אלקטרה בר - יצור ושיווק מסננים
מסנן לתמי 4

מהו פחם פעיל וכיצד הוא מסנן מים?

פחם מופעל על ידי חום או קיטור. תהליך ההפעלה פותח את הנקבוביות של מסנן פחם, מגדיל את שטח הפנים ונותן לפחם יותר יכולת להחזיק מזהמים. מסיבה זו, כל מסנני הפחם שאנו מספקים עשויים מפחם פעיל בצורה של פחם פעיל גרגירי (GAC), גוש פחם או מסנני פחם רדיאלי.

סוגי מסנני פחם

מסנני פחם פעיל מגורען

מסנני GAC מכילים גרגירים רופפים של פחם פעיל המאפשרים למים לזרום בקלות. מים זורמים בכיוון אחד דרך המחסנית ומגעים בפחם בתהליך.

יתרון:  לא מגביל. מים זורמים דרך הפחם בקצב מהיר יותר.

חסרון: תקשור. מים יכולים לחתוך נתיב דרך הפחם ולאפשר למזהמים לעבור.

מסנני בלוק פחם

גוש הפחם עשוי מגרגירים עדינים המוחזקים יחד עם חומר מליטה, שתופס רק 15% משטח הפנים. מים לא טהורים זורמים פנימה דרך המסנן ושולחים מים מסוננים דרך החלק העליון. כאשר פחם נטחן לגרגיר עדין יותר, שטח הפנים גדל.

יתרון: נותן פי 7-10 יותר שטח שטח מאשר מסנני GAC, והפחם הקומפקטי מונע תקשור.

חסרון: מגביל יותר זרימה.

מסנן פילטר לתמי 4 החלפת פילטר לכל סוגי התמי 4
מסנן פילטר לתמי 4 מקורי ! החלפת פילטר לכל סוגי התמי 4

מסנני פחם מסוג GAC לזרימה רדיאלית

מסנני פחם של זרימה רדיאלית משלבים את שטח הפנים של בלוק הפחם עם קצב הזרימה של מסנן GAC. מים זורמים אל המסנן דרך צד המחסנית באופן רדיאלי כמו גוש פחם אך מכילים גרגירים לזרימה מוגברת כמו ה- GAC.

האם מסנן לתמי 4 בטוח?

מסנני פחם בטוחים, במיוחד אם דורגו על ידי צד שלישי לבטיחות חומרים. כל מסנני הפחם מדורגים להסרת CTO (כלור, טעם וריח), ובלוקים של פחם תת מיקרון מסירים מזהמים . מסנני בלוק פחם פעיל עם דירוגי תת מיקרון חורגים מעל ומעבר להסרת חלקיקים נוספים באמצעות סינון מכני . מסננים מכניים עובדים כמו דלת,  הם מרחיקים אלמנטים לא רצויים ונותנים למים נקיים לעבור. נקבוביות של מסנן בלוק פחם המודדות פחות ממיקרון אחד קטנות מדי מכדי שציסטות יכולות לעבור דרכן.

מה מסירים מסנני פחם פעיל?

מסנני פחם פעיל הם הטובים ביותר להסרת כלור וטעמים או ריחות רעים, אך הם עשויים להיות מוסמכים להסרת מזהמים אחרים. חפש את הסמכת NSF על מסנן פחם כדי לברר בדיוק מה הוא מסוגל להסיר.

  • טעם וריח רעים?  כן
  • כלור?  כן
  • טריהלומטנים (THM)?  כן
  • כספית?  כן
  • חומרי הדברה וקוטלי עשבים?  כן
  • ברזל או מתכות כבדות? אם מוסמך
  • עופרת? אם מוסמך
  • בקטריות? אם קיבל הסמכה להסרת קוליפורם
  • מים קשים? לא
  • פלוּאוֹרִיד? לא
  • סה"כ מוצקים מומסים (TDS)? לא

מינרלים מומסים כמו סידן ומגנזיום מפליגים דרך מסנן פחם. עם זאת, מסנן ארבון בגודל נקבוביות קטן ממיקרון אחד יכול להסיר קוליפורם, ציסטות, עופרת, ארסן או ברזל ומתכות כבדות אחרות באמצעות סינון מכני. למרות שמזהמים אלה אינם נדבקים לפחם, הם אינם יכולים להיכנס דרך  הנקבוביות הקטנות.

לעתים קרובות חומרים נוספים לפחם כדי לשפר את יכולות ההפחתה שלו. הוספת כסף לפחם יוצרת מדיה שהורגת חיידקים. פחם הפחתת ברזל כולל אמצעי KDF (Kinetic Degradation Fluxion) העשויים מנחושת ואבץ טחונים ליצירת תגובה כימית. ה- KDF ממיר מתכות כבדות מברזל (מומס) למצב ברזל (מוצק) כדי ללכוד את המוצקים במטריצת הפחם. למרות שתערובות פחם מסוימות יכולות להפחית קוליפורם, מערכת UV  מחטאת את המים הנגועים בחיידקים בצורה היעילה ביותר.

פחם פעיל וכלור

הסרת כלור היא הסיבה הנפוצה ביותר לשימוש במסנן פחם. כלור גורם למזון, המשקאות ומי השתייה שלכם להגעיל ופולט גז שתוכלו לשאוף במקלחת. כלור אינו נדבק לפחם. במקום זאת, מסנן פחם מסיר כלור באמצעות תגובה כימית. פחם קטליטי (תגובתי יותר) הפעיל משנה באופן כימי את מולקולות הכלור, והופך אותן לכלוריד.

הרבה מפעלי טיפול במים משתמשים בחומר כימי זה לחיטוי מים מכיוון שהוא תרכובת יציבה ואינו מתפוגג כמו כלור או יוצר תוצרי לוואי כמו טריהלומטאן. עם זאת, כלורמין גורם למים לטעום ולהריח רע. קשה יותר להסיר כלורמינים מאשר כלור, ולכן משתמשים בפחם קטליטי. כאשר הכלורמין פוגע במסנן הפחם, הפחם שובר את האמוניה מהכלור והופך אותו לכלוריד.

מסנן לתמי 4
מסנן לתמי 4 חליפי

חלופות למסנני מי פחם

מסנן פחם מול מסנן משקעים

מסנני פחם ומשקעים משרתים שתי פונקציות שונות. מסנני משקעים תופסים לכלוך ופסולת, בעוד שהפחם לוכד תרכובות אורגניות הגורמות לטעם ולריח רע. מסנן משקעים הוא מסנן מכני. יש לו נקבוביות מסוימת שמים יכולים לזרום דרכו אך לא דבר גדול יותר מדירוג המיקרון של המסנן. מכיוון שמסנן פחם מסיר חלקיקים על ידי ספיחה, הוא אינו מייצר מסנן משקעים טוב. לעתים קרובות אתה צריך אחד מכל אחד.

מסנן פחם מול מסנן קרמי

מסנן קרמי עוד מסנן מכאני עם מספיק קטן גודל נקבובי לחסום כמה אורגניזמים חיים. לעתים קרובות, פחם מעורבב עם קרמיקה או מתווסף לליבה הפנימית של מסנן קרמיקה כדי לשפר את היקף ההפחתה או למקד סוגים ספציפיים של מזהמים. הוספת פחם בתוך מסנן קרמי נותנת סינון של פחם ומשקעים כדי להפחית כמה כימיקלים וגם פסולת.

למידע נוסף על אופן פעולתו של מסנן קרמי .

מסנן פחם לעומת אוסמוזה הפוכה

סינון פחם ואוסמוזה הפוכה הם שני תהליכים שונים הפועלים בשיתוף אחד עם השני. מערכת אוסמוזה הפוכה  מפריד מומס תרכובות אנאורגניות ו רדיונוקלידים, בניגוד מסנן פחם  פשוטה. מגע עם כלור עלול לפגוע בממברנת RO, ולכן משתמשים במסנני פחם בתוך המערכת להגנה על הממברנה. סינון פחם  הוא חלק ממערכת אוסמוזה הפוכה המשולבת בשלבים שונים של תהליך הסינון.

מתי ואיפה כדאי להשתמש במסנן פחם ?

אתה יכול להשתמש במסנן פחם במספר מקומות. ניתן להשתמש בו לנקודת כניסה (POE) כדי לסנן את כל הבית או נקודת השימוש (POU) למים נקיים לפני שאתה שותה או מבשל איתו. כמה ראשי מקלחת כוללים סינון פחם כדי למנוע ממך לשאוף גז כלור במקלחת. מסנני פחם הם גם חלק ממערכת אוסמוזה הפוכה או מערכת  אולטרה סינון (UF) . מסנן פחם המתווסף למערכת UF מספק הפחתת חלקיקים אורגניים וכימיים יחד עם הפחתת עופרת.

אם אתה משתמש במרכך מים לריכוך מים שטופלו במפעל עירוני, עליך להתקין מסנן פחם לפני מרכך המים. אם כלור מוסר לפני הריכוך, שרף המרכך מחזיק מעמד זמן רב יותר. כלורמינים מסוג C עלולים לגרום להידרדרות בטבעות O, אטמים ואטמי גומי, ולכן הסרת חומרי חיטוי כימיים באמצעות פחם קטליטי מסייעת למכשירים שמשתמשים במים, כמו מחמם המים ללא מיכל, מחזיקים מעמד זמן רב יותר .

כל כמה זמן עליך להחליף פילטר לתמי 4 ?

שנה את מסנן הפחם שלך כל שישה חודשים לשנה. לעולם אל תשתמש במסנן פחם למשך יותר משנה. המתנה להחלפת המסנן עלולה לגרום למים שלך להיות גרועים יותר משהיו לפני הטיפול בו. אם הנקבוביות של מסנן פחם מלאות, חלקיקים שנאספו יתחילו להישבר מהפחם ולזרום לאספקת המים שלך.

האם פילטר לתמי 4 יעיל?

מסנני פחם מצוינים בהסרת כלור ותוצרי לוואי אחרים של חיטוי כמו טריהלומטנים וטעמים וריחות רעים. חלקם מדורגים כדי להפחית מזהמים אחרים על ידי סינון מכני. עם זאת, אם המים שלך מכילים רמות גבוהות של תרכובות אנאורגניות ומוצקים מומסים, השתמש במערכת אוסמוזה הפוכה לטיפול בה.

יתרונות וחסרונות של סינון פחם 

יתרונות

  • טעם יעיל, ריח והורדת כלור
  • הרבה שטח פנים
  • סכנות בריאות מופחתות
  • הגנה על מערכות סינון או מרככים אחרים

חסרונות

  • אינו מסיר מוצקים מומסים ותרכובות אנאורגניות אחרות
  • יש צורך בשינויי פילטר תכופים

מסנן לתמי 4 – תואם המתאים לכל מכשירי תמי 4 הקיימים (פמילי, פרימו, באבל ,טאצ', MAZE) לרגל ההשקה על רכישה מקבלים הנחה נוספת !!!

4.8/5 - (125 votes)
אהבתם שתפו:
צריכים תיקון לתמי 4 או אלקטרה בר ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות סינון מים, אנו מייצרים ומייבאים פילטרים מים למגוון רחב של ברי מים ומספקים שירותי טכנאי בר מים למגזרים שונים כמו לקוחות פרטים, קמעונאות, מזון, מאפיות, בתי אריזה, תרופות ועוד.

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3360891

מידע נוסף
טוחן אשפה - טיפים והמלצות 2023

טוחן אשפה – טיפים והמלצות 2023

הגענו להיות תלויים בטוחן האשפה בתור סוס העבודה של המטבח. טוחן האשפה, שהומצא בשנת 1927 על ידי ג'ון האמס, נותר עקבי למדי בעיצובו, אך גדל

פילטר תמי 4

חנות פילטרים

שיווק מערכות סינון מים, יבוא פילטרים למים מערכות טיהור מים , אוסמוזה הפוכה, מסנן מים ביתי, יבואן מסננים למים לכל סוגי מטהרי מים

שווה קריאה
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן