מה זה אומר טיהור מים?

אקווה טל - פילטר לתמי 4 | מסנן לתמי 4 | סנן אלקטרה בר - יצור ושיווק מסננים
מה זה אומר טיהור מים

טיהור מים, תהליך בו מוסרים מהמים תרכובות כימיות לא רצויות , חומרים אורגניים ואורגניים, ומזהמים ביולוגיים . תהליך זה כולל גם זיקוק (המרת נוזל לאדים כדי לעבות אותו בחזרה לצורה נוזלית) ודיוניזציה (הסרת יונים באמצעות מיצוי מלחים מומסים). מטרה עיקרית אחת של טיהור מים היא לספק מי שתייה נקיים. טיהור מים עונה גם על הצרכים של יישומים רפואיים, פרמקולוגיים, כימיים ותעשייתיים עבור מים נקיים ושתיה. הליך הטיהור מפחית את הריכוז מזהם כמו חלקיקים מרחפים, טפילים, חיידקים , אצות , וירוסים , ואת פטריות . טיהור מים מתרחש בהיקפים גדולים (למשל לעיר שלמה) וקטנים (למשל, למשקי בית בודדים).

עדויות היסטוריות מצביעות על כך שטיפול במים הוכר והונהג על ידי תרבויות עתיקות. טיפולים בסיסיים לניקוי מים תועדו יווני ו בסנסקריט כתביו, ואת המצרים השתמשו אלום עבור משקעים מוקדם ככל 1500 לפני הספירה .

בעידן המודרני, האיכות שאליה יש לטהר מים נקבעת בדרך כלל על ידי סוכנויות ממשלתיות. בין אם הם נקבעים באופן מקומי, ארצי או בינלאומי, הסטנדרטים הממשלתיים בדרך כלל קובעים ריכוזים מרביים של מזהמים מזיקים שניתן לאפשר במים בטוחים. מכיוון שכמעט בלתי אפשרי לבחון מים פשוט על בסיס מראה, פותחו תהליכים מרובים, כגון ניתוחים פיזיקליים, כימיים או ביולוגיים, לבדיקת רמות הזיהום. רמות של חומרים כימיים אורגניים ואי-אורגניים, כגון כלוריד, נחושת , מנגן , סולפטים , ו אבץ , פתוגנים חיידקים, חומרים רדיואקטיביים, ואת המוצקים המומסים ואת מושעה, כמו גם pH, ריח, צבע וטעם, הם חלק מהפרמטרים הנפוצים שניתחו לצורך הערכת איכות המים ורמות הזיהום.

שיטות ביתיות רגילות כמו מים רותחים או שימוש במסנן פחם פעיל כמו לדוגמא בסנני תמי 4 ואלקטרה בר יכולות להסיר מזהמי מים מסוימים. למרות ששיטות אלה פופולריות מכיוון שניתן להשתמש בהן באופן נרחב וזול, הן לרוב אינן מסירות מזהמים מסוכנים יותר. לדוגמא, מי מעיינות טבעיים מבארות ארטזיות נחשבו נקיות לכל מטרה מעשית, אך היא נבדקה במהלך העשור הראשון של המאה ה -21 בגלל דאגות מחומרי הדברה , דשנים וכימיקלים אחרים מהשטח שנכנסו לבארות. כתוצאה מכך, בארות ארטזיות עברו טיפול וסוללות של בדיקות, כולל בדיקות לטפיל Cryptosporidium .

לא לכל האנשים יש גישה למי שתייה בטוחים. על פי דו"ח משנת 2017 של האו"ם (האו"ם) וארגון הבריאות העולמי (WHO), 2.1 מיליארד אנשים חסרים גישה לשתייה בטוחה ואמינה לאספקת מים בבית. 88% אחוזים מארבעת מיליארד המקרים השנתיים שלשלשולים שדווחו ברחבי העולם יוחסו למחסור במי שתייה סניטריים. בכל שנה כ -525,000 ילדים מתחת לגיל חמש מתים משלשול, גורם המוות השני, ו- 1.7 מיליון חולים ממחלות שלשול הנגרמות על ידי מים לא בטוחים, יחד עם תברואה והיגיינה לקויים.

בלו ווטר טכנאי בר מים

תהליך

מרבית המים המשמשים במדינות מתועשות מטופלים במפעלי טיפול במים. אף על פי שהשיטות בהן משתמשים אותם צמחים לפני הטיפול תלויות בגודלן ובחומרת הזיהום, שיטות אלה תוקנו כדי להבטיח עמידה כללית בתקנות הלאומיות והבינלאומיות. רוב המים מטוהרים לאחר שנשאבו ממקורם הטבעי או מועברים דרך צינורות למכלים אחזקים. לאחר הובלת המים למיקום מרכזי, מתחיל תהליך הטיהור.

טיפול מקדים

בטיפול מקדים, מזהמים ביולוגיים, כימיקלים וחומרים אחרים מוסרים מהמים. השלב הראשון בתהליך זה הוא סינון, שמסיר פסולת גדולה כמו מקלות ואשפה מהמים לטיפול. בדרך כלל משתמשים בהקרנה בעת טיהור מים עיליים כמו אגמים ונהרות. מים עיליים מהווים סיכון גדול יותר להיותמזוהם בכמויות גדולות של מזהמים. טיפול מקדים עשוי לכלול תוספת של כימיקלים לבקרת גדילת חיידקים בצינורות ובמיכלים (פר-כלורציה) ושלב המשלב חול סינון , המסייע למוצקים תלויים להתיישב בתחתית מיכל אחסון.

התניה מוקדמת, בה מטפלים במים עם אחוז מינרלים גבוה (מים קשים) נתרן פחמתי (אפר סודה), הוא גם חלק מתהליך הטיפול המקדים. במהלך שלב זה מוסיפים למים נתרן פחמתי בכדי לכפות על סידן פחמתי , שהוא אחד המרכיבים העיקריים בקונכיות של החיים הימיים והוא מרכיב פעיל בסיד חקלאי. התניה מוקדמת זאת מבטיחה מים קשים , שמשאירים משקעים מינרליים מאחור שיכולים לסתום צינורות, משתנים כדי להשיג אותה עקביות כמו מים רכים .

פרה-כלורציה, שהיא לעיתים קרובות השלב האחרון של טיפול מקדים ונוהג סטנדרטי במקומות רבים בעולם, הוטלה בספק על ידי מדענים. בתהליך הפרה-כלור, כלור מוחל על מים גולמיים שעלולים להכיל ריכוזים גבוהים של חומר אורגני טבעי. חומר אורגני זה מגיב עם כלור במהלך תהליך החיטוי ויכול לגרום ליצירתתוצרי לוואי של חיטוי (DBP), כמו טריאלומאתנים, חומצות הלואצטיות, כלוריט וברומט. חשיפה ל- DBP במי שתייה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות. הדאגות נובעות מהקשר האפשרי של התרגול עםבטן ו סרטן שלפוחית ​​השתן והסיכונים של שחרורכלור לתוך הסביבה .

שלבי טיהור מים אחרים

לאחר טיפול מקדים יכול להתרחש טיפול כימי ועידון. תהליך זה כולל קרישה , שלב בו מוסיפים כימיקלים הגורמים לחלקיקים קטנים התלויים במים להצטבר יחד. בעקבות זאת ננקט flocculation , אשר מערבב את המים עם משוטים גדולים כך שניתן לחבר חלקיקים קרושים לגושים גדולים יותר (או "פלוק") המתייצבים באטיות בתחתית המיכל או האגן.

חיטוי הוא השלב האחרון בטיהור מים. במהלך שלב זה, חיידקים מזיקים, כגון חיידקים , וירוסים , וכן פרוטוזואה , נהרגים באמצעות התוספת של חיטוי כימי. חיטוי כולל בדרך כלל סוג שלכלור , במיוחד כלורמינים או כלור דו חמצני. כלור הוא גז רעיל, מה שגורם לסכנה מסוימת משחרור הקשור לשימוש בו. כדי להימנע מסיכונים אלה משתמשים בחלק ממפעלי הטיפול במיםאוזון ,קרינה אולטרה סגולה , אוחיטוי מי חמצן במקום כלור. מתודולוגיות טיהור אחרות כוללות סינון אולטרה לחומרים מומסים ספציפיים, החלפת יונים להסרת יונים ממתכת , והפלרה למניעת עששת .

באזורים מסוימים בעולם שאין להם גישה למתקני טיפול במים, יש להשתמש בשיטות טיהור חלופיות . שיטות אלה כוללות רתיחה , סינון פחמן פעיל גרגירי, זיקוק, אוסמוזה הפוכה וזיקוק ממברנה במגע ישיר.

טיהור מים תעשייתיים

בנוסף לשתייה ולשימושים ביתיים, צורכים תעשיות גם כמויות מים משמעותיות. כימיה, נפט , עיבוד מזון , ואת טקסטיל תעשיות, למשל, דורשות מים לייצור, עיבוד, חימום, קירור, כביסה, שטיפה, ויישומים אחרים. מערכות תעשייתיות כאלה דורשות מים מטופלים, והיעדר טיהור מתאים יכול להוביל לבעיות כמו קנה מידה, קורוזיה , שקיעה , צמיחת חיידקים בתוך צנרת או ציוד עיבוד, ואיכות מוצר ירודה. בנוסף לתהליכי טיפול במים קונבנציונליים, טיהור מים תעשייתיים עשוי לכלול גם טכניקות מתמחות כגון אלקטרודיזציה, החלפת יונים, מערכות ממברנות, טיפול באוזון , אידוי והקרנה אולטרה סגולה ע"י נורת UV לברי מים. בחירת הטכנולוגיות תלויה באיכות המים הגולמיים ובשימוש התעשייתי המיועד.

טיהור מים מלוחים

הרוב המכריע של הקהילות מסתמכות על מקורות מים מתוקים לצורך שתייה ואספקת מים ביתיים. עם זאת, עם מתכווץ עתודות מים מתוקות העולים דרישות מים מסובכות ידי גורמים טבעיים כגון בצורות , שיטפונות , וכן שינוי האקלים משפיע, מספר מדינות כבר החלו לנצל אוקיינוסים וימים יבשים כמו מקורות מים חלופיים. טכנולוגיות התפלה שמוציאות מלחים ומינרלים ממי ים מופיעות כדי לייצר מים ראויים לשתייה למטרות שתייה ובית. אוסמוזה הפוכה , זיקוק ואקום, זיקוק פלאש רב-שלבי, הקפאה-הפשרה ואלקטרודיאליזה מקבלים חשיבות לטיהור מי מלח. תהליכים כאלה כרוכים בדרך כלל בצריכת אנרגיה גבוהה יותר והם יקרים יחסית לתהליכי טיפול במים מתוקים קונבנציונליים. מאמצים רבים נעשים להפוך את שיטות ההתפלה לחסכוניות וכדאיות מבחינה כלכלית.

תצורות ושיפורים של המערכת

הגודל והקיבולת של מערכות הטיפול במים משתנות מאוד, החל מיחידות ביתיות פשוטות וכלה במתקנים קטנים המשרתים תעשיות ייצור וכלה במפעלי טיפול מים מרכזיים בקנה מידה גדול המוקדשים לערים ולעיירות. בחירת תהליכי טיפול ספציפיים תלויה בגורמים כמו איכות צריכת מים, דרגת טיהור נדרשת, שימוש במים המיועד, דרישות כושר זרימה, תקנות ממשלתיות, הון זמין ועלויות התפעול והתחזוקה הכרוכות בכך. מי מטופלים חולקו צרכנים באמצעות מערכות הפצת מים מעורבות צינורות, משאבות, תחנות מאיצות, מכל אחסון .

במאמץ לעמוד בתקנות סביבתיות מחמירות ולספק את דרישות המים העולות של אוכלוסיות גדלות, מתקני טיפול רבים במים הפעילו טכנולוגיות חכמות להגברת אמינות הפעילות. שיפורים בקיימות המים, אשר יכולים להגביר את יעילות האנרגיה של מפעל ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו , כוללים לרוב אופטימיזציה של שימוש כימי, מזעור ייצור הפסולת ושימוש באנרגיית שמש או רוח . בנוסף, עם התקדמות הטכנולוגיות המתוחכמות, תהליכי טיפול במים שילבו מערכות מכשור מורכבות ובקרת תהליכים. שימוש במכשירים אנליטיים מקוונים ,מערכות בקרת פיקוח ורכישת נתונים (SCADA) ותוכנות ייעודיות הביאו לאוטומציה ומחשוב של תהליכי טיפול עם מתן פעולות מרחוק. חידושים כאלה יכולים לשפר את פעולות המערכת באופן משמעותי כדי להשיג איכות מים עקבית עם פיקוח מינימלי, במיוחד בתצורות מערכת גדולות יותר.

מקור מידע: https://www.britannica.com

Rate this post
אהבתם שתפו:
צריכים תיקון לתמי 4 או אלקטרה בר ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות סינון מים, אנו מייצרים ומייבאים פילטרים מים למגוון רחב של ברי מים ומספקים שירותי טכנאי בר מים למגזרים שונים כמו לקוחות פרטים, קמעונאות, מזון, מאפיות, בתי אריזה, תרופות ועוד.

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3360891

מידע נוסף
טוחן אשפה - טיפים והמלצות 2023

טוחן אשפה – טיפים והמלצות 2023

הגענו להיות תלויים בטוחן האשפה בתור סוס העבודה של המטבח. טוחן האשפה, שהומצא בשנת 1927 על ידי ג'ון האמס, נותר עקבי למדי בעיצובו, אך גדל

מסנן לתמי 4

מסנן לתמי 4

מהו פחם פעיל וכיצד הוא מסנן מים? פחם מופעל על ידי חום או קיטור. תהליך ההפעלה פותח את הנקבוביות של מסנן פחם, מגדיל את שטח

פילטר תמי 4

חנות פילטרים

שיווק מערכות סינון מים, יבוא פילטרים למים מערכות טיהור מים , אוסמוזה הפוכה, מסנן מים ביתי, יבואן מסננים למים לכל סוגי מטהרי מים

שווה קריאה
מסנן לתמי 4
מסנן לתמי 4

מהו פחם פעיל וכיצד הוא מסנן מים? פחם מופעל על ידי חום או קיטור. תהליך ההפעלה פותח את הנקבוביות של מסנן פחם, מגדיל את שטח

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן